Lider şahsiyetler yetiştiriyoruz.

TEKDEN FEN VE ANADOLU LİSESİ EĞİTİM SİSTEMİ

HEDEFLERİNİ BELİRLER, BU DOĞRULTUDA ÜSTÜN PERFORMANS GÖSTERİR.
Akademik gelişim programımız, öğrencilerimizin MEB müfredatları doğrultusundaki kazanımları tam öğrenme modeliyle birlikte tematik yaklaşımlar metodu kullanılarak uygulanır. Öğrenciler her zaman aktif olarak grup çalışması yapmaya ve projeler hazırlamaya yönlendirilir.  Bu yaklaşım ile kampüs, çocuklarımızın keyifle öğrenebilecekleri bir ortama dönüşür. Düşünme becerileri ve derslere olan ilgileri artırılarak derse katılımları sağlanır. Öğrenci Eduplus sistemi ile takip edilir, sorumluluğunun gelişmesi esas alınır.
DERİNLEMESİNE ANALİZ VE SENTEZ YAPARAK KENDİNİ GELİŞTİRİR.
Üniversite hazırlık programı ile çocuklarımızın yorumlama, analiz yapma, eleştirel düşünme, sonuçları tahmin etme ve benzeri yeterlilikleri nitelikli yayınlarla ölçülerek ders kazanımları bu süreçte tespit edilir. İlgi ve yeteneklerine göre kendi seçimlerini yapan çocuklarımız, seçilen alan türlerine göre özelleştirilmiş eğitim müfredatının desteği ve okul içi dershane sistemi ile üniversiteye hazırlanırlar.
 
GÜNLÜK YAŞANTIDA YABANCI DİLİ İLETİŞİM ARACI OLARAK KULLANABİLİR.
Tekden Fen ve Anadolu Liselerinde birinci yabancı dil olarak okutulan İngilizce derslerinde Tekden İlkokulu ve Ortaokulu öğrencilerimizin yabancı dil eğitiminde esas alınan Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programının (CEFR) devamı niteliğinde bir müfredat uygulanır. Küresel çağın en gerekli iletişim aracı olarak İngilizce; fen bilimleri, havacılık, bilgisayar, diplomasi ve turizm gibi birçok alanın dili olarak kullanılmaktadır. Uygulamakta olduğumuz İngilizce müfredatımızın hedefi; öncelikle öğrencilerimizin edinecekleri dil becerileriyle, özellikle eğitim öğretimini İngilizce yapan seçkin yükseköğretim kurumlarına yönelmelerini sağlamak ve sonrasında kariyer basamaklarını başarıyla tırmanabilmelerini temin etmektir.
Oxford Yayınları işbirliğiyle yabancı dilde okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinin kazandırılmasını amaçlayan yayınlar kullanılır. Derslerimizin verimini artırmak için öğrencilerimize farklı iletişimsel dil öğretim etkinlikleri sunulur.
Etkinliklerimizle genelde öğrencilerimize; birlikte çalışma, eleştirel düşünme, yaratıcılık, problem çözme, girişimcilik, bilişim ve iletişim teknolojileri gibi 21. Yüzyılın gereksinim duyduğu becerileri kazandırma amacı güdülür. Bu doğrultuda özellikle 9. ve 10. Sınıf öğrencilerimizle farklı ulusal ve uluslararası proje tabanlı etkinlikler yapılır. Farklı ülkelerden okullarla oluşturduğumuz işbirliği kapsamında öğrenci değişim programları, AB destekli proje çalışmaları, MUN (Model Birleşmiş Milletler) etkinlikleri ve kültürel ve akademik özellikler barındıran yurt dışı gezileri düzenlenir.
 
İLGİ VE YETENEKLERİ DOĞRULTUSUNDA KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRİR.
Sanatsal ve sportif etkinlikler programımızla çocuklarımıza; yaşam becerileri, üç boyutlu düşünme becerileri, duygusal ve sosyal zekâlarının gelişimi, iletişim ve ifade becerileri, kişisel gelişim ve öz disiplin becerilerinin gelişimi ve sağlıklı yaşam bilinci kazandırılır. Okullarımızda uygulanan sanatsal ve sosyal etkinlikler programı, onların yaratıcı tarafının ortaya çıkartılmasına yarayan önemli bir süreç olarak görülür. Akademik bir modelle de tüm branş dersleri ile sanatsal-sosyal etkinlikler programı ayın değerleri temasıyla birleştirilir. Çarşamba günleri yapılan müzik dinletileri, her yıl dokuzuncu sınıflarımızın yazıp yönettikleri ve sahneye koydukları tiyatro festivali gibi, okulumuza has sanatsal ve kültürel faaliyetlerle lider şahsiyetli bireyler olma yolunda önemli adımlar atılır.
TEKNOLOJİ İLE UYUMLUDUR, İSTEĞİ VE AMACI DOĞRULTUSUNDA KULLANIR.
Bizler için üreten insanları yetiştirmek amacıyla çocuklarımıza; inovasyon, teknoloji okuryazarlığı ve girişimcilik becerilerini geliştirebilmeleri için yetenekleri doğrultusunda kendilerini bulacakları imkânlar sağlanır. Hayal gücünün önemli bir yer kapladığı yeni nesil teknolojiler, kodlama ve maker eğitimleri gibi faaliyetleri kapsayan 21. Yüzyıl becerileri programları ile çocuklarımız, teknolojik başarısı yüksek bireyler olarak eğitimlerini tamamlarlar.
ÖZ GÜVENLERİ İLE BULUNDUĞU ORTAMDA KABUL GÖRÜR.
Psikolojik gelişim ve evrensel değerler programıyla çocuklarımızın eleştirel düşünme becerileri, sosyal gelişimleri, takım çalışması yeteneği, öz güven, iletişim ve ikna becerileri ile evrensel ve toplumsal değer yargılarının gelişimi hedeflenir. Aylık olarak planladığımız kampüs içi ve dışı etkinlikleriyle çocuklarımızın beden ve ruh sağlıklarının dengeli bir şekilde gelişimi için çeşitli test ve envanterlerle raporlamalar yapılır. Öğrencilerimizin kendilerinin düzenlediği “Tekden Öğrenci Meclisi” (TÖM) ve “Bir Usta, Bin Çırak” gibi programlar kariyer planlaması yapmalarına yardımcı olur. Program dahilinde sevgi, saygı, hoşgörü, yardımseverlik, demokrasi ve özgürlük, inovasyon, empati ve çevre bilincini kapsayan birbirinden farklı sosyal sorumluluk projeleri birlikte planlanır ve gerçekleştirilir.